گیلرمو دل تورو به عنوان یکی از استادان ژانر فانتزی از جشنواره بینالمللی فیلم فانتزی جایزه برد.
به گزارش سینماسینما به نقل از آسوشیتدپرس، جشنواره بینالمللی فیلم فانتزی در بیستمین دوره برگزاری خود ۱۹ فیلم را برای نخستین بار اکران کرد، ۲۰۹ فیلم را به نمایش درآورد و میزبان بیش از ۱۰۰ هزار نفر در مونترال بود.
در این جشنواره گیلرمو دل تورو که در تصویر در کنار میچ دیویس از مدیران جشنواره فانتزیا و آنتونی تیمپون از مدیران بخش بینالمللی جشنواره ایستاده و تاکاشی میکی هر یک با دریافت جایزه اسب سیاه برای یک عمر دستاورد هنری تجلیل شدند.

در این جشنواره ژان-کلود لرد نیز جایزه دنبیس هرو را برای مشارکت در فیلمهای مرتبط با کبک کانادا دریافت کرد.
تریلر آخرالزمانی یئون سانک-هو نیز برنده جایزه اسب سیاه برای بهترین فیلم بلند شد. کیوشی کوروساوا برای «وحشت زده» جایزه بهترین کارگردانی را برد و ای جی-یانگ برای فیلمنامه جایزه گرفت. یون یو-جانگ و فرانکو دیجاک نیز جایزه بهترین بازیگر مرد و زن را دریافت کردند.
جایزه بهترین مستند به انتخاب مخاطبان نیز به آدام نیموف برای «برای عشق به اسپاک» تعلق گرفت و «ایستگاه سئول» ساخته سانگ هو جایزه بهترین انیمیشن بلند منتخب تماشاگران را به خانه برد.
جشنواره بینالمللی فیلم فانتزی که امسال بیستمین دوره خود را برگزار کرد از تاثیرگذارترین جشنوارهها در یک ژانر خاص است که با هدف گرفتن ژانر فانتزی برترینهای آسیا، اروپا و آمریکا را انتخاب میکند.
گیلرمو دل تورو همیشه تکرار کرده که به نظر او جهان فانتزی خیلی واقعیتر از جهان واقعی است. وی میگوید عاشق هیولاها و همه شخصیتهایی است که ممکن است خیلی از مردم آنها را دوست نداشته باشند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رکوردشکنی فیلم «سریع و خشمگین۹» در دو روز
- اکران فیلمهای شاخص سال ۲۰۱۹ جهان در چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم سلیمانیه
- سایه سنگین قتل جمال خاشقجی بر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم عربستان
- همسرِ تونی بلر تهیهکننده شد
- پروژه مشترک جدید ایران و اروپا به زودی آغاز میشود
- زمانی که میشد در هالیوود فیلمی خیلی تجربی ساخت!/ نگاهی به فیلم «همشهری کین»
- نمایش فیلمهایی از مصر، استونی و مجارستان در جشنواره جهانی فیلم فجر
- کسی که شبیه هیچکس نیست/ نگاهی به فیلم «حکایت»
- مرور سینمای آلمان و چین در سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر
- «قهرمانان» قهرمان شد/ دستان خالی فرهادی در اسکار سینمای اسپانیا
- ۱۰فیلم پرفروش سینمای جهان در ۲۰۱۸
- کمال تبریزی در گفتوگو با سینماسینما/ گرایش به ابتذال در فیلمهای کمدی سینمای ایران را ضعیف میکند
- برگزاری هفته فیلمهای اروپایی در سینماهای هنروتجربه
- گلایه دوبلور پیشکسوت از بیتوجهی به جذب نیرو در دوبله
- رقابت آثار ایرانی و خارجی برای جایزه بهترین فیلم اول جشنواره جهانی فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم





